söndag 15 november 2009

Söndagsträning och veckosammanfattning

Sista löppasset på veckan var det även det mest framgångsrika. Det blev min vanliga 10 km runda fast baklänges. Satsningen var stenhård och med ett bra klipp i steget kom jag in på för min egen del mycket väl godkända 45.46 (4.33 min/km). Idag var första gången sedan satsning mot Broloppet inledes som jag verkligen kände att flåset och bena var på min sida, underbart!

Veckans träning kan sammanfattas med ett godkänt, där det blev 8 träningspass. Vaccineringen var väl det som skapade lite oro i kropp och knopp och satte stopp för en hårdare träningsvecka. Det blev totalt fyra löppass, kanske ett för mycket men ändå bra med tanke på att startsträckan är lång för att ta sig in i en bra löpform och det är trots allt bara 208 dagar kvar.

Kommande träningsvecka (v47) kommer innehålla mycket stryketräning, ska lägga in två riktigt tuffa löppass där jag ska försöka tajma med min löparkollega Andreas så vi kör dessa tillsammans.

Nu firar vi söndagskväll/Kristian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar